Monday, February 1, 2010

:: peningkatan suhu ::

Kebosanan yang melampau telah melanda diri
bila aku telah meng'deactivate' akaun fb buat smntara waktu..
Bosan gler la..sampai aku rasa nak update blog stiap masa..haha.. {aku kan celik IT..ahakz!}

Em..ok la..bukan 2 yg aku nak cita sebenarnya..
aku nak cita pasal nasib pokok2 kat umt ni..especially pokok kat hostel B1 ni {blok aku}..
kenapa di tebang dahan2 tersebut??
klu kat campus,alasannya aku bleh trima lagi..takut menjejaskan bangunan2 skeliling..
tp klu kat hostel ni knp plak? xkan takut jejas hostel kot? pas 2 knp tanam?? pkok 2 pn bukan besar cam kat campus...or skang ni musim menebang dahan se'umt'..ada sesapa bleh jawab x?
Berikut merupakan gambar2 yg di ambil dari bilik aku..hehe..{poyo la!}

*berhampiran kedai kerol*

*kat cni dah di bersihkan*

*dekat tepi tingkap bilik aku*

Dengan penebangan pokok2 ni akan menjadikan umt makin panas..
hadoi!! plz la..nak tido siang2 pn susah tau..panas sgt! huhu..
Bab xbleh tido 2 xpa lagi la coz memang xelok tido siang ari kan? {tp aku slalu ja buat..hehe}..
ni bila nak study pun xda mood {haha..alasan!}
sbb kpanasan ni jgk la salah 1 faktor aku malas nak makan tengah ari..panas seh nak turun cari makan tgh2 ari ni..hasilnya berat aku tinggal 42kg {berdasarkan last aku p timbang}..huhu..aku nak gemuk sket..sob3x..
n den perbelanjaan aku jgk makin meningkat coz terpaksa bli sunblock..hehe..ye la,sunblock 2 bukannya murah..nak2 yg SPF tinggi..n klu nak yg berkesan,kena la kuar dwet lebih ckit kan? lalalaaa~~

hmmm..kesimpulan yg aku boleh simpulkan di cni,peningkatan suhu ni banyak memberi kesan terhadap aku..haha..
jadi,marilah kita sama2 menyokong aktiviti yang boleh mengurangkan pengeluaran gas rumah hijau..isu global warming smakin serius..
as student yg blajar selok belok alam skitar ni,aku amat2 mengambil berat tentang masalah ini..chewah!! heee~~

No comments:

Post a Comment