There was an error in this gadget

Monday, May 24, 2010

:: mayat warga emas ditemui di terusan ::

KAMPUNG KERKAU - Sangkaan ahli keluarga bahawa ayah mereka pergi kerja terjawab setelah mayat ayah mereka dijumpai di dalam sungai terusan mada Guar Kepayang bersama motosikal yang ditunggang mangsa. (sumber:sinar harian)

ni cita btl2 ni..bkn main2..klu xcaya,u ol bleh cek kat sinar harian-25/5..*kg i ni bkn femes cam kg mawi..so,stakat sinar harian ja yg bleh masuk..hehe*

Eceli i tau brita ni masa i otw nak anta Mar kat Shahab..dia nak blk Penang..masa otw 2, abah i dapat panggilan dari seseorang..xtau la sapa..mls nak tny..lgpun mcm la i knal suma kwn2 abah i kan? i mcm dah pelik dah masa abah i jawab kol 2..len mcm ja bunyi..mcm da yg xkena..so,i tnya la.."pasaipa abah??" n den dia jwb "ada org jatuh sungai"..Innalillah *smoga roh beliau di cucuri rahmat..amin*

Pas anta Mar,trus blk..xsabar dah ni nak p tempat kjadian..*besa la..i kan bz body..haha*.. masa otw blk 2 abah i cbuk ja msg2 n kol2 org nu la..org ni la..story psl bnda ni..bwk keta pun xbrapa nak fokus..takut gak i time 2..Dah dekat nak sampai 2 we ol follow blakang BOMBA..tp pas 2 we ol masuk jalan short cut..bomba 2 plak jln trus..

Sampai ja kat tempat kejadian, i tengok rmai giler org kat c2..eceli i ada ambik pic tempat kjadian guna hs buruk i ni..tp laptop i xbleh detect hs i plak..so,xdapat la i nak uplod pic 2..we ol sampai 2 dalam pkul6 ptg..time 2 mangsa dah jumpa..da terbaring kat tepi sungai..tgh tunggu trak polis..so, i sempat la p tgk..*siap sempat lg brangan2 jd ahli forensic time 2..hehe*..tp i dapat tengok kaki ja la..sbb mayat 2 dah di tutup..i pun xbrani nak tgk kseluruhan sbenarnya..hehe..*2 pun brangan nak jadi ahli forensic..haha*

dalam 5 minit cam 2, trak polis pun sampai n dalam 5 mnt pas 2 plak,bomba sampai..haisyh,lambat btl bomba 2..2 la,sapa suruh xikut we ol kan?..klu x,mesti dah sampai awl..hehe

pa yg i tau,mangsa di percayai jatuh dalam pkul 11 pg..tp ptg 2 baru la org prasan..2 pun sbb anak2 mangsa ternampak slipar mangsa dalam sungai masa tengah cari mangsa. Eceli ni bkn kjadian 1st kat kg i tau..dah byk kali dah..tp kli ni ja i p tempat kjadian..org tua2 kat kg i pcaya yg sungai kat cni keras..'makan' org..xtau la sjauh mana kbenaran kan..yg pastinya i dah agak fobia nak bwk moto..mencegah lebih baik dari merawat kan? hehehe..

Lastly i nak ucapkan takziah buat keluarga mangsa terutamanya kat anak bongsu beliau,Zuraidah *kawan i masa skolah rendah dulu*..

Al-Fatihah buat mangsa...


No comments:

Post a Comment